Happy Home Again

Weer enigszins opgeknapt van mijn exacerbatie, heb ik woensdagochtend het ziekenhuis weer mogen verlaten. De longonsteking heeft aardig aan kracht ingeboet door de medicatie. Medicatie die thuis voortgezet wordt tot de kuren zijn volbracht.
Ondanks deze vooruitgang, voel ik me nog niet veel beter. Natuurlijk heb ik weer wat meer lucht maar bij inspanning ben ik nog steeds veel te snel te kortademig. De verwachting is dat er nog wel enige weken zullen passeren voordat dit ietsje beter wordt. Rust is, naast het volbrengen van de twee kuren, de aangewezen therapie om de gevolgen van de longontsteking teniet te doen.
Mijn COPD blijft. De last die ik daarvan ondervind zal ook blijven. Enigszins opknappen geeft in ieder geval weer wat meer ruimte om te leven.

Het is hoe dan ook fijn om weer thuis te zijn. Om weer wat te ondernemen en om wat plezier te maken. Samen met Bella de hort op. Gewoon lekker samen thuis zijn en ons daar vermaken. Spelletje doen, goeie films kijken, beetje kletsen en dat alles onder de noemer quallity time.

Lekker weer thuis. Thuis met mijn eigen spullen om me heen. Thuis met mijn echte computers i.p.v. alleen een MacBookje. Niks mis met een MacBookje maar de real power vind je toch in de echte Macs zoals de opgewaardeerde iMac 21” en de Mac Pro workstation met twee Intel Xeon processoren en 16 GB geheugen. Op de laatst genoemde machine doe ik mijn favoriete klussen. Monteren en bewerken van films in Final Cut Studio.

Heerlijk dus om weer thuis te zijn. Dat doen wat ik het liefste doe. Zo ook films kijken op een scherm van bijna een meter diagonaal. Ziet er toch net even wat anders uit dan op een klein beeldbuisje boven een ziekenhuisbedje. Of op het 13,3 inch beeldscherm van een MacBookje. Al is dat laatste verre te prefereren boven een oud en klein beeldbuisje van Philips.

Lekker weer thuis. Ondergedompeld in de altijd warme aanwezigheid van mijn lieve Bella, de prettige sfeer van ons appartement en de rust en vrede die de eigen, vertrouwde omgeving biedt.
Fijn thuis drijvend op het fijne geluid van de eigen stereoinstallatie. De eigen muziek op CD’s en in de verschillende iTunes bibliotheken. Dit alles weergegeven door de Tannoy studiomonitors.

Happy home again. What more can I say? Voorlopig gaan we weer vol goede moed verder. Verlangend naar al het goede wat nog komen gaat. De tijd die ons nog rest van het leven te genieten. Daarbij liefdevol ondersteund door vrienden, naasten en familieleden. Het leven is mooi. Het leven is goed. En thuis is het leven nog beter.

Happy Home Again.

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Happy Home Again

  1. Margo zegt:

    Home sweet home! Je waardeert het het best als je het een tijdje hebt moeten missen! Je hebt het over filmen: weet jij een andere app dan iMovie voor de iPhone? Eentje waar je meer mee kunt?
    Geniet van je eigen leven en beterschap. Dat je maar snel weer meer lucht en energie hebt!

    • oogwerkdotnl zegt:

      Ons eigen home sweet home weet ik altijd op volle waarde te schatten. Ook als ik er dagelijks vertoef. Thuis voelt altijd als een veilige en warme haven.

      Heb je een tweet gestuurd over ReelDirector voor iPhone en iPad. Dat is wat je misschien zoekt.

  2. goed dat je weer terug bent – – geniet er van – – je hebt het verdiend

  3. Givamo zegt:

    Bedankt Hans! Is het precies!
    By the way: exacerbatie … wasdah?

  4. Ik was met Karin 6 dagen in Barcelona. Laptop was mee. WIFI in het hotel. Maar ik had weinig behoefte. Geen idee waarom. In Barcelona zie je vrijwel niemand op straat met een smartphone iets doen. Eenmaal thuis zit ik gelijk weer achter de computer. Ik weet niet wat het is.

    De machine verbindt ons. Maar de machine maakt dat we de machine steeds nodig hebben. Tenzij de machine audio wordt en een gesprek met ons aangaat. Dan kan het de straat op.

    Ik ben benieuwd of je niet liever zou willen praten in plaats van te typen.

    • oogwerkdotnl zegt:

      Heerlijk, zes dagen Barcalona. Sagrada Familia nog bezocht? Prachtig werk van Gaudi.

      De vraag of ik liever praat dan schrijf, kan ik niet direct volmondig beantwoorden. Het grote voordeel van schrijven is het gemak waarmee het me afgaat, de pauzes die ik kan inlassen en de correctiemogelijkheden achteraf.

      Praten biedt weer andere voordelen zoals het spontane, het impulsieve en ik denk dus dat de ene keer het gesprek een beter instrument is terwijl een andere keer de keus voor schrijven sneller gemaakt wordt.

Geef een reactie

