Apotheekzorg Limburg, uw zorg?

“Goeiemorgen, Apotheekzorg Limburg.”
“Goedemorgen, u spreekt met Hans Groeneweg. De reden dat ik u bel is de verzending van het nieuwe geneesmiddel Daxas naar mijn huisadres.”
“Mag ik uw geboortedatum, postcode en huisnummer?”, vraagt de stem die opgenomen heeft met “Apotheekzorg”, “Ik start nu het systeem op. Dit kan even duren…”

Tralalalala… tralalalala… lala… lalala… tralalalala… traalaalaalaalaa… laaa.. traaalaaalaaalaaalaaa… TRALALALALA… TRAAALAAALAAALAAALAAA… Kan even duren, zegt ze… Traaaaalaaaaa… LAAAAALAAAAALAAAAA…

“Ik verbind u door.” Klik, tututu, klik, zzz, klik…
“Goeiemorgen, Apotheekzorg Limburg met Jessie spreekt u.”
“Ja goedemorgen, u spreekt met Hans Groeneweg in Leeuwarden. Ik bel over de toegezegde levering van het nieuwe geneesmiddel Daxas door Apotheekzorg Limburg.”
“Moment, ik zoek uw gegevens er even bij in het systeem.”
“Ja hoor, ik heb de tijd wel…” šŸ™‚

Tralalalala… tralalalala… lala… lalala… tralalalala… traalaalaalaalaa… laaa.. traaalaaalaaalaaalaaa… TRALALALALA… TRAAALAAALAAALAAALAAA… Kan even duren, zegt ze… Traaaaalaaaaa… LAAAAALAAAAALAAAAA…

“Ik heb uw gegevens erbij gevonden. Het pakket wordt vandaag verzonden. Wat is het probleem?”
“Mevrouw, maandag ben ik door een medewerker van uw organisatie gebeld met de mededeling dat het pakket met Daxas maandag of dinsdag op de post zou gaan en dus dinsdag of woensdag op het huisadres aangeboden zou worden. Omdat ik zelf in het ziekenhuis lig, is mijn vrouw nu al sinds dinsdag aan huis gekluisterd in afwachting van uw pakket wat zich niet laat zien. Zij moet gemaakte afspraken verzetten, kan mij niet opzoeken in het ziekenhuis en ze is niet blij.”
“Meneer Groeneweg, u bent maandag gebeld voor een intake en verificatie van uw gegevens. Daarna treedt een z.g. waarschuwingsfase van drie dagen in werking om te checken of u medicatie voorgeschreven krijgt die niet samen kan met Daxas. Na die drie dagen wordt het pakket dan ter verzending aangeboden en dat is vandaag.”
“Dat is goed nieuws. Toch had ik dit verhaal liever maandag te horen gekregen toen ik door uw medewerker gebeld werd. Dat had een hoop stress en frustratie bij mijn echtgenote en mijzelf kunnen voorkomen. Eigenlijk vind ik dit best wel onzorgvuldig.”
“Nou, nee meneer, onzorgvuldig is het niet. De betreffende medewerker wist dit niet.”
“Ja precies, dat bedoel ik.”
“De betreffende medewerker was niet op de hoogte van deze procedure dus is er ook niet onzorgvuldig gehandeld.”
Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk kijk ik er iets anders tegenaan.

Een vergelijkbaar incident van afgelopen maandag door de onwetende medewerker heeft voor mij geresulteerd in een aardig deukje op vertrouwensgebied. Apotheekzorg Limburg, of in ieder geval de medewerker die ik aan de telefoon had, werd niet warm of koud van mijn vertrouwensdeukje in hun organisatie.

Is de zorg van Apotheekzorg Limburg ook uw zorg? Let er dan vooral op dat het uw zorg blijft want het lijkt er sterk op dat het hun een rotzorg zal zijn.

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiƫnt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeƫn. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Apotheekzorg Limburg, uw zorg?

  1. Kees Nieuwpoort zegt:

    Het is inderdaad om gek van te worden die arrogante houding van dergelijke mensen. Zeker in de zorg! Het is nooit hun fout, een beetje medeleven is er niet bij vaak. Mensen worden hier maar klein en dom geacht. Dit is weer een mooi voorbeeld.
    Maar je middel komt eraan. Wat ben ik benieuwd. Jullie helemaal, natuurlijk. Maar het komt, als het hun een zorg is. Zonde van de tijd en te gek voor woorden. Nu verder… succes.
    Groet, Kees
    P.s. Gelukkig heb je gevoel voor humor…

Geef een reactie

