Twitteren werkt

Ruim drie jaar geleden alweer ontdekte ik Twitter. Vrijwel direct zag ik de kracht en de snelheid van dit nieuwe medium en omarmde het in volle overtuiging. Sindsdien Twitter ik er lustig op los. Sterker nog, een leven zonder Twitter zou ik me niet eens meer kunnen voorstellen.

Tijdens mijn pre-Twitter tijdperk heb ik een blauwe maandag een Hyves account gehad. Ook op LinkedIn, Facebook, YouTube, Vimeo, Kamer van Koophandel en later het Nederlands Medianetwerk, was een profiel van mijn videoproductiebedrijf, Oogwerk Media te vinden.
Hyves heb ik nooit kunnen waarderen en al snel was ik daar vertrokken. Facebook ging in de fout met het privacy beleid en na heel veel moeite ben ik er uiteindelijk in geslaagd ook daar mijn profiel te verwijderen. Op YouTube staan vele producties die Oogwerk Media, al dan niet in opdracht gemaakt heeft. Op Vimeo zijn hoofdzakelijk producties over de watersport te vinden en ook op het Nederlands Medianetwerk zijn enkele producties te vinden. LinkedIn en het netwerk van de Kamer van Koophandel zijn beide in diepe slaap. Opgemerkt moet nog worden dat het netwerk van de
Kamer van Koophandel weer echt zoiets is van, “Hé, iedereen heeft een sociaal netwerk. Dat moeten wij ook doen.” In mijn beleving een beetje mosterd na de maaltijd maar goed, iedereen weet waar het met de Kamer van Koophandel naar toe gaat. Exit KvK.

Twitter. Twitter als enig netwerk waar ik tijd, energie en berichten in stop. Ik houd van Twitter. De contacten die ik daar heb opgedaan zijn heel waardevol. Warm, vriendelijk, behulpzaam en meelevend. Mensen met een hart. Een groot hart wat dwars door de afstand van
het virtuele heen klopt. Nee Beatrix, het internet is niet kil en anoniem. Het kan een enorme meerwaarde genereren die in het dagelijks leven minder eenvoudig te bewerkstelligen is. De vele tweetups bewijzen dat van het één het ander komt. Groepen twitteraars die elkaar zo af en toe in real life opzoeken om een dag met elkaar iets leuks te gaan doen terwijl kennis gemaakt wordt of vriendschapsbanden worden aangehaald.

Twitter. Al ruim drie jaar houd ik van Twitter. Na in het begin hoofdzakelijk particulieren, zag ik steeds meer bedrijven en instellingen opduiken. De mogelijkheden die Twitter biedt zijn legio en steeds vaker worden die mogelijkheden herkend en ingezet.

Twitteren doe ik altijd en liefst overal. Ook in het ziekenhuis als ik opgenomen ben. Mijn volgers willen immers op de hoogte gehouden worden hoe het mij nu weer vergaat daar in dat Medisch Centrum Leeuwarden. Zowel in mijn tweets als in mijn weblog vertel ik regelmatig één en ander over het MCL. Hoe naïef is het dan van mij om pas op de dag van mijn ontslag van de laatste opname te ontdekken dat ook het MCL een Twitter account beheert. Bij toeval kwam ik daar achter.
Na door de winkelstraat van de apotheek naar de centrale hal te zijn gegaan, kon ik mij wederom niet aan de kerstsfeer onttrekken; overal verlichte kerstbomen. Wachtend in de centrale hal op vervoer naar huis, wees mijn rommelende maag mij op etenstijd. Voor een snelle lunch ging ik het restaurant van het MCL in om wat lekkers uit te zoeken. Mijn oog viel op schaaltjes kibbeling. Omdat ik wel van vis houd en kibbeling zo makkelijk weg hapt, rekende ik zo’n schaaltje af en zocht een plekje om er van te genieten. Na een paar kleine hapjes staakte ik een verdere zoektocht in het schaaltje. Meer smaak zou ik toch niet tegenkomen. De kibbeling was niet lekker. Ronduit vies zelfs.

Tadaa… Twitter. Ik zond een tweet de wereld in dat de kibbeling in het MCL niet lekker was en een aantal volgers reageerden hierop. Zo ook een voor mij nog onbekende twitteraar met de naam @MCLeeuwarden die ongetwijfeld iemand van het MCL moest vertegenwoordigen. 

De volgende relevante tweets werden hierna zichtbaar in mijn timeline:

@meneermeijer: @oogwerkdotnl Moet je even langs de Miro. Beste kibbeling. Fijn dat je weer huiswaarts gaat.

@MCLeeuwarden: @oogwerkdotnl Wij geven uw commentaar op de kibbeling door aan de manager van ons restaurant. Fijn dat u weer naar huis kan.

@MCLeeuwarden: @oogwerkdotnl Sorry van de kibbeling. MCL-restaurant heeft het per direct uit het assortiment gehaald. Twitteren werkt!

@LongForum: Dit is patiënten helpen! Goed! RT @MCLeeuwarden: @oogwerkdotnl Sorry van de kibbeling. MCL-restaurant heeft het per direct uit het assortiment gehaald. Twitteren werkt!

@MCLeeuwarden: @oogwerkdotnl Overigens: wel thuis. Je indrukwekkende blog wordt hier in het MCL door velen gevolgd.

@hckramer: @MCLeeuwarden krijgt @oogwerkdotnl dan ook zijn €4,95 terug? Zou helemaal top zijn. #kibbeling

@MCLeeuwarden: @oogwerkdotnl Haal bij volgend bezoek aan MCL iets anders in restaurant twv kibbeling-bedrag. Maar geniet vooral eerst volop van thuis.

Had ik het toch goed gezien, ruim drie jaar geleden. Twitter beschikt over een kracht en snelheid zoals geen enkel ander sociaal medium dit kent. Inmiddels hebben veel bedrijven en instellingen diezelfde goede eigenschappen van Twitter ontdekt. Zo ook het Medisch Centrum Leeuwarden.

Daarom zeggen zowel @MCLeeuwarden als @oogwerkdotnl: “Twitteren werkt.”

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Twitteren werkt

  1. karin r. zegt:

    dan had jij naar kro’s in de schaduw van het nieuws moeten gaan! 😉

  2. oogwerkdotnl zegt:

    @karin r.
    KRO’s “In De Schaduw Van Het Nieuws”, heb ik niet gezien/gehoord. Weet dus even niet wat je bedoelt.

  3. Giva zegt:

    Ik volgde je ‘kibbeling-perikelen’ op twitter en de reacties en vond het heel amusant!

  4. -JC- zegt:

    Wow, twitteren werkt 🙂 stoer! Ik twitter sinds kort ook, maar heb de toegevoegde waarde nog niet ontdekt, verder heb ik een broertje dood aan facebook en hyves, LinkedIn wel gehad, maar uiteindelijk ook opgedoekt, daar heb ik wel een beetje spijt van.

  5. Hey Hans,

    Wat een fantastisch verhaal!! Hahaha!! Weer een geweldige bevestiging hoe krachtig twitter kan zijn. Prachtig verhaal weer! Ik volg je blogs intensief.

    Geniet van thuis!

    Groet, Marcel

  6. MarieJose zegt:

    Wat geweldig lol en ja twitter voegt zeker veel toe heb volgers die me door veel hebben heengesleept sinds ik in 2008 lid werd.

Geef een reactie

