Even nuanceren

Na mijn laatste blog waarin ik mijn zorgen uit over de steken die de zorg laat vallen, heb ik nog eens goed nagedacht over de inhoud van betreffend blog. Nee, ik kom niet terug op wat ik geschreven heb. Wel wil ik een kleine nuancering aanbrengen.

Mocht de indruk ontstaan zijn dat Noorderbreedte Thuiszorg ineens beneden alle aanvaardbare peil werkt, dan is dat een verkeerde indruk. De incidenten waarover ik spreek zijn onaanvaardbaar maar het zijn wel incidenten. Het is -vooralsnog- geen schering en inslag. Natuurlijk zijn genoemde incidenten onaanvaardbaar en spelen met mijn leven zal ik van geen enkele organisatie accepteren. Ongeacht de reden van de miskleunen, is het laatste woord hierover nog niet gesproken.

Mijn onvrede is inmiddels bekend binnen het betreffende team. De wijze hoe met mijn onvrede wordt omgegaan is van hetzelfde peil als de miskleunen van de laatste tijd. Beneden elk peil dus. Het is geen oplossing om diegenen die fouten gemaakt hebben ineens te vervangen door totale vreemden van een andere route. Vreemden die ik dan ook nog eens zelf moet gaan inwerken en opleiden. Alsof ik mijn energie niet beter kan gebruiken.

Noorderbreedte Thuiszorg zal zeker moeten investeren in kwaliteitsbewaking. Mocht ik gevraagd worden, dan ben ik bereid hen daarbij behulpzaam te zijn. Mijn inzicht en kennis als ervaringsdeskundige zijn meer waard dan onderzoek door welk gerenommeerde bureau dan ook. Op z’n minst zal men met mij in gesprek moeten over het gebeurde. Het is natuurlijk volstrekt onzinnig hoe men nu verstoppertje tracht te spelen in de hoop dat de donkere wolk vanzelf over waait. Weinig kans natuurlijk. Hoe langer er gewacht wordt, hoe donkerder die wolk wordt.

Nu heb ik nog kunnen nuanceren. Voor Noorderbreedte Thuiszorg is het te hopen dat men het mij niet onmogelijk maakt te blijven nuanceren. Publiciteit zoeken en vinden, zijn vaardigheden die ik tot in de puntjes beheers. Noorderbreedte Thuiszorg nodig ik van harte uit de onderlinge communicatiekanalen zuiver en open te houden. Het verstoppertje spelen kan beter gestaakt worden.

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Even nuanceren

  1. Giva zegt:

    Het is wel aardig dat je het nuanceert, en het zal, mag ik hopen, geen schering en inslag zijn, maar mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel moeten niet in de zorg werken. Eigenlijk nergens, maar vooral niet in de zorg, waar mensen afhankelijk van hen zijn.

  2. Tara zegt:

    Kan me bij Giva aansluiten, aardig van je maar onverantwoord.
    Ik zie wel bij mijn vader, die veel zorg nodig heeft, dat er veel mensen best wel verantwoordelijkheids gevoel hebben, van goed wil zijn maar door steeds weer bezuinigingen zo onder druk staan dat het wel fout moet gaan.

    Sterkte en ik hoop dat er snel een , voor jou, goed gesprek zal komen.

  3. marritanne zegt:

    Ik hoop voor je dat er een echte oplossing komt, dit lijkt niet echt op te schieten zo.
    Je kan je energie inderdaad wel beter gebruiken.

    Sterkte maar weer!

  4. Giva zegt:

    En nu lig je weer in het ziekenhuis en vraag ik me af wat de beschreven wantoestanden daartoe bijgedragen hebben. Ik hoop snel weer een levensteken van je te krijgen!

Geef een reactie

