Het is Welzorg toch wel een zorg

Het artikel over Welzorg heeft diverse reacties losgemaakt. Niet alleen op de weblog maar ook via Twitter werd er op gereageerd in de tijdlijn maar ook via Direct Messages. De reacties waren meest overeenkomstig de teneur van de blogpost van 1 april over Welzorg.

Vandaag, maandag 4 april 2011, werd ik gebeld door de vestigingsmanager van de vestiging Leeuwarden van Welzorg. Dit is een nieuwe vestiging die “uit de grond gestampt is” na de contractovername in Leeuwarden.
De vestigingsmanager was natuurlijk aangedaan door het artikel op mijn weblog. Na de start werd natuurlijk rekening gehouden met behoorlijk wat klachten. Gelukkig vielen de klachten erg mee. Een groot deel van die klachten was te wijten aan de vorige contractant. Deze had namelijk verzuimd zo’n 20% van de gegevens over te dragen bij de contractovername. De vestigingsmanager was uiteraard blij met de geringe hoeveelheid klachten na de contractovername. Begrijpelijk dat zo’n artikel van 1 april op mijn weblog dan even hard aankomt.

Het was een vrij lang gesprek wat ik gevoerd heb met de vestigingsmanager. In dat gesprek legde hij me uit wat er allemaal gebeurd was na de contractovername. Het nieuwe filiaal in Leeuwarden wat “uit de grond gestampt” was, de incomplete gegevens, de onvrede bij de cliënten die ineens geconfronteerd werden met een nieuwe leverancier en andere aanloopproblemen.
Van mijn kant heb ik begrip getoond voor deze perikelen maar dat ik daar verder niet zoveel mee kan, moge duidelijk zijn. Voor mij gelden slechts de gebruikerservaringen. Nu zit ik toevallig in een hoek waar veel gebruik gemaakt wordt van diverse hulpmiddelen dus aan gebruikerservaringen geen gebrek.
De vestigingsmanager heb ik uitgenodigd zorgvuldig, klantgericht en klantvriendelijk te gaan werken met toereikende kwaliteit. Ik heb de vestigingsmanager van Welzorg, locatie Leeuwarden de toezegging gedaan een lovend artikel aan Welzorg Leeuwarden te wijden op het moment dat de gebruikerservaringen enorm verbeterd zijn.

Of de zorg voor Welzorg inderdaad toch wel een zorg is, zal de tijd leren. Van harte hoop ik binnenkort dat lovende artikel te kunnen schrijven. Want laten we wel wezen, liever goede zorg van Welzorg dan matige zorg. We geven Welzorg graag een nieuwe kans.

4 april 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Advertenties

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Het is Welzorg toch wel een zorg

  1. Tam zegt:

    nou, nou, prima! Ik ben benieuwd! 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s