Voorbereidingen voor vertrek

Paashaas geslacht

Het is een stralende dag in Leeuwarden. De zon schijnt en ik denk dat ik zo nog maar even naar buiten ga. Omdat ik dinsdagochtend al vroeg richting Haren vertrek en maandag de winkels i.v.m. Pasen gesloten zijn, kan ik nu nog even wat dingetjes halen die ik nodig heb. Gelijk nog maar even pinnen dan want het contante geld in mijn portemonnee (hé, dit woord schreven we vroeger toch anders?) is behoorlijk geslonken.

De hevige pijn die ik de afgelopen dagen gevoeld heb, was gisteren al wat draaglijker geworden. Vandaag is het weer ietsje beter en ik heb goede hoop dat als er niks geks gebeurt, dinsdag de pijn zover gezakt is dat ik pijnvrij kan beginnen aan mijn revalidatie in het Beatrixoord. Ik hoop het van harte. Pijn en revalidatie gaan slecht samen.

Na donderdag de oproep voor aanstaande dinsdag ontvangen te hebben, lag gisteren het programma voor de eerste week in de bus. Dinsdag begint met een gesprek om dan woensdag van start te gaan. Ja, er moet gewerkt worden. Er wordt wel wat van mij verwacht. Zonder inzet zijn er ook geen resultaten te boeken, natuurlijk. Inzet zal ik graag tonen wat ik ga maar met één doel naar de longrevalidatie in het Beatrixoord. Winnen aan kwaliteit van leven. Alles iets makkelijker maken voor mezelf. Makkelijker ademhalen, een betere controle over mijn ademhaling krijgen ingeval het mis gaat, leren ontspannen als ik uit de bocht vlieg, mijn conditie verbeteren zodat ik een beter uithoudingsvermogen krijg, toch nog iets aan kracht winnen en leren omgaan met een deel van het verpleegkundig personeel. Vooral dat laatste is een hele opgave want een aantal verpleegkundigen heeft het mij niet makkelijk gemaakt. Maar dit terzijde.

Hans aan het werk in Rotterdam Hilton tijdens receptie RoPaRun

Mijn administratieve werkzaamheden voor Oogwerk Media zijn nu bijna klaar. Wel moet ik nog het één en ander opruimen en ordenen. Een volgestapeld en rommelig buro kan ik niet voor Anna achterlaten terwijl ik afreis naar Haren. Dat is dus het laatste wat ik nog moet doen. Samen met Anna gaan we de komende dagen spullen bij elkaar zoeken die mee moeten. Kleding, toiletartikelen, MacBook, iPad en iPhone, plus de nodige laders en randapparatuur. Daarna alles in het liefst één tas stoppen zodat ik niet teveel hoef mee te slepen. Deze keer wil ik met zo min mogelijk spullen gaan reizen. Eén tas voor kleding en andere persoonlijke spullen en een schoudertas voor de communicatiemiddelen plus wat daar bij hoort. Eventueel nog een tasje met een zuurstoffles mee en dan moet dat het wel zijn. Minimaal bepakt. Dat is wat ik wil.

Mogelijk dat het bloggen wat minder gaat worden, straks vanuit Haren. Het is een beetje afhankelijk van mijn programma en hoe vermoeid ik daarvan wordt. Ook is het natuurlijk afhankelijk van wat er wel of niet gebeurt. We gaan het zien. In ieder geval houd ik jullie op de hoogte van mijn reilen en zeilen in het Beatrixoord. De komende dagen houd ik me nog even bezig met de voorbereidingen voor vertrek.

23 april 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Voorbereidingen voor vertrek

  1. Sam zegt:

    Hopelijk blijf je trouw schrijven!! 😉
    Veel succes met de voorbereidingen!

    Gr Sam

    • oogwerkdotnl zegt:

      @Sam
      Natuurlijk blijf ik trouw schrijven. Misschien iets minder maar ik blijf jullie op de hoogte houden. Mijn communicatiemiddelen gaan echt wel mee naar Haren dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Met de iPad en iPhone kan ik immers overal verbinding met het internet maken. Komt helemaal goed, Sam. Hou je mij dan ook op de hoogte van jouw wel en wee? Ik blijf je in ieder geval lezen.

  2. Lucy zegt:

    Lieve Hans,

    ik hoop dat je een goede tijd tegemoet gaat in Beatrixoord en dat het je mag brengen wat je wenst!

    Warme groet,

    Lucy

Geef een reactie

