Maandag, een nieuwe week

Mac Pro met hard- en software voor videobewerkingNa de ademhalingsproblemen van afgelopen weekend, begin ik de nieuwe week met beduidend meer lucht. Dat voelt stukken beter en het komt goed uit. Er staat een aantal taken op mijn lijstje dat eigenlijk wel volbracht moet worden, vandaag. Het mooie is dat enkele daarvan reeds afgevinkt zijn. De rest zal ook wel lukken.

Naast de steeds terugkerende trainingen bij de fysiotherapie in het MCL, staat deze week in het teken van overleg over wat opdrachten voor korte filmpjes. Vanwege de beperkte mogelijkheden door mijn longproblemen, neem ik alleen nog maar opdrachten aan die ik heel leuk vind om te doen. Alle overige verzoeken wijs ik vriendelijk af.

Er kleven altijd risico’s aan het aannemen van opdrachten. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben niet meer in staat de opdracht op tijd af te leveren. Tot nog toe is me dat gelukkig nooit overkomen en ik hoop het ook nooit mee te hoeven maken. Gebeurt het toch een keer dan is het natuurlijk overmacht. Van wanprestatie zal nooit sprake zijn. Kwaliteit leveren en gemaakte afspraken nakomen, ligt veel meer in mijn aard.

Wat deze nieuwe week verder gaat brengen is weer een verrassing. Naast de reguliere dingen en de afspraken die al in de agenda staan, is er nog ruimte voor leuke aanvullingen. Afhankelijk van het weer zal ik nog wat tijd besteden aan ontspanning. Ook wil ik binnenkort met René in Eernewoude bellen. Ik wil namelijk deze zomer nog proberen weer eens te zeilen. Samen met René durf ik dat wel aan. Ik kan dan zelf zeilen nadat hij de boot zeilklaar gemaakt heeft en de zeilen gehesen. Op het moment dat blijkt dat ik het niet trek, kan René de boot overnemen en terug zeilen of nog verder zeilen zodat ik lekker kan genieten zonder me te hoeven inspannen. Zeilen is iets wat ik toch wel enorm mis.

Deze eerste dag van de nieuwe week is al helemaal vol gepland. Morgenmiddag zit ik, evenals vrijdagmiddag, in de oefenzaal van de fysiotherapie in het MCL. Wat de rest van deze week gaat brengen, is deels nog een verrassing. Soms zijn verrassingen heel plezierig maar soms ook kunnen verrassingen zorgen voor stress, ongemak en onplezierige situaties. Laat deze nieuwe week alleen plezierige verrassingen brengen.

25 juli 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Maandag, een nieuwe week

  1. Ans Fidder zegt:

    Beste Hans,
    Met je eigen woorden: laat deze week je alleen plezierige verrassingen brengen! Ans.

  2. pat zegt:

    Camera in beeld???Gaat de goeie kant uit,zo te zien!!!Plannen blijven maken,daar draait het om….

  3. Tam zegt:

    Hey,
    Hoe gaat je week tot nog toe?

    X Tam

Geef een reactie

