Think outside the box

Laat uw gedachten de kaders eens ontspringen. Think outside the box. Stap eens uit uw stramien. Think outside the box. Bevrijd u van de dogma’s. Think outside the box. Denk eens buiten de doos. Altijd maar weer die doos. Doos? Welke doos? Doos wat? Toverdoos? Poepdoos? Vulva? Die kartonnen doos waarin straks het arme deel van Nederland woont als de ratten Mark R. en Maxime V. klaar zijn met hun war on social security and care? List ende bedrog. Normen en waarden. Gedogen, geloven en gelogen. Minderheidsdenken. Islamisering. Verdeel en heersch. Wie angst zaait zal macht oogsten. ‘Think outside the box.’ O ja, nog zo’n mooie; “Goed rentmeesterschap.”

Nederland, ontwaakt. ‘Think outside the box’ en stop geloven. Houd op met gedogen of u wordt bedrogen. Bonussen voor foute heren. Managers die oprotpremies contractueel bedingen. “Ik blijf hier zeven jaar en als ik dan vertrek, wil ik voor elk jaar dat ik geweest ben een jaarsalaris als bonus mee. Ongeacht mijn prestaties.”

Een voormalig manager van een Friese thuiszorgorganisatie was er zo een. Pieter heette hij. Nou, Pieter wist wat ‘outside the box’ denken was hoor. Die heeft behoorlijk voor zichzelf ‘outside the box’ gedacht. Voor de zorginstellingen die hij met ijzeren hand bestuurde, waren de rapen gaar op het moment dat hij aantrad. Personeel, bewoners en andere afhankelijken konden zijn bloed wel drinken. Verstand van zorg had de man niet. Ongehinderd door enige kennis op dat vlak kwam hij om de organisaties weer financieel gezond te maken. De gezondheid van de mensen die of bij die organisaties werkten of van die organisaties afhankelijk waren, deerden Pieter niet. Het kon Pieter allemaal niet blommen. Wat Pieter wel blommen kon, was zijn eigen hagje. Pieter had zijn kostje gekocht bij zijn indiensttreding. Contractueel vastgelegd. Een ‘vet als een varken’ jaarsalaris voor de duur van zeven jaar en dan een oprotpremie waar een normaal mensch drie levens voor moet werken om dat bij elkaar te krijgen. En dan moet er in die drie levens ook nog eens ontiegelijk veel verdiend worden. Nou, wat Pieter aan salaris ontving, verdiende hij echt niet hoor. Hetzelfde gold voor zijn zelfbedongen oprotpremie. Verdiend? Nee, je reinste diefstal. De werkvloer praat er nu nog schande van.

Natuurlijk, beste lezer. Mijn uitleg van ‘Outside the box’ denken raakt kant noch wal. Ik wilde dit gewoon even kwijt uit pure frustratie. Onmacht. Vechten tegen de bierkaai.
Nou ben ik nooit een man van de barricades geweest en vechten tegen de bierkaai is al helemaal niet mijn stijl. Vandaar dit laffe schrijven. Heb ik het idee toch nog wat te doen aan de wantoestanden in Nederland. Een soort ‘Outside the box’ denken voor lafaards. Maar waarom doet u niet even lekker mee? ‘Think outside the box’, nieuwe stijl.

19 augustus 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Think outside the box

  1. Jantien zegt:

    Hans! Wat ben je op dreef vandaag! Maar naar mijn hart. Het is toch godgeklaagd………………….geen woorden voor.
    Jantien

  2. johnny de looff zegt:

    Je hebt het goed gezegd, kon het niet beter, 7 jaar wanprestatie en als jij dat flikt, dan kan je een schop onder je kont krijgen, niks bonus. Is niet te geloven en de andere organisatie wil hem wat graag hebben. Kan hij of zij het daar nog eens dunnetjes overdoen.
    Had hij dan niet de Bank ofzo de grond in geklooid? (vul maar in) of een vuilverbrandingsoven waar niemand op zit te wachten er doorgedrukt? Zijn expertise willen we niet aan ons voorbij laten gaan: hahahahaha, ik lach maar het is in triest.
    Altijd de verkeerde op de bestbetaalde baan, word er helemaal triest van, je denkt al gauw, ben ik de enige die zich daar druk over maakt, gelukkig niet! Hans geef maar gas, afbranden dat soort lieden. Wil nog wel ff doorgaan maar dan is er geen ruimte genoeg.
    groeten johnny

  3. Dirkje zegt:

    Hey Hans, nog ff deze Box nagelezen en moet zeggen dat ik het natuurlijk met jou en John eens ben. Ha, van Johnny hoor ik dit wel vaker, hij is tenslotte mijn levensgezel, maar gelukkig dat inderdaad meer mensen dit constateren en wereldkundig maken. Je hoeft niet iemand te zijn die op de baricades staat, dat is toch vaak hetzelfde als een roepende in de woestijn zijn. Het is te gek voor woorden dat mensen wegens geldgebrek niet de medische zorg krijgen die nodig is, terwijl dit soort praktijken gewoon doorgaan. Blijf ik toch maar SP stemmen, helpt ook niet veel, maar heb ik in ieder geval nog het gevoel iets te kunnen doen. Dat doe jij tenslotte door je blogs te schrijven. Vond deze wel erg de vinger op de zere plek leggen om maar in de zorgsector te blijven 😉
    lieve groeten,
    Dirkje

Geef een reactie

