Blog-out

Nee, nog nooit heb ik dat gehad. Een burn-out is altijd aan mijn deurtje voorbij gegaan. Heb me ook nooit kunnen voorstellen wat het is. Het is ook niet iets voor mij. Een druktemaker ben ik niet. Natuurlijk heb ook ik voldoende deadlines in mijn leven gekend. En nog wel. Ik ben iemand die van uitstel een kunst gemaakt heeft. Mogelijk presteer ik beter onder stress. In ieder geval heeft het mij nooit in de problemen gebracht. Ook een burn-out heb ik er nooit aan overgehouden. Wat anderen doen om een burn-out te krijgen, kan ik onmogelijk zeggen. Mij zal je ook niet horen zeggen dat zij iets verkeerd gedaan hebben. Het is misschien iets wat met de aard ven het beestje te maken heeft. Maar verkeerd? Nee, niet in mijn beleving. Mijn uitstel-gedrag is mogelijk wel verkeerd. Ik weet wel, het heeft mij nog nooit in de problemen gebracht maar er hoeft maar een keer iets fout te gaan en ik hang. Nou heb ik ook met hangen geen enkele ervaring maar dat lijkt me toch niet prettig. Ze zeggen wel dat alles went en ik ben er zelfs van overtuigd dat hangen heel snel went maar toch, er zijn andere dingen waaraan ik veel liever wen. Het is namelijk wel fijn als je in staat bent het na te vertellen. Met hangen wordt dat een beetje onzeker.

Ondanks mijn gebrek aan ervaring met de burn-out, zit ik nu toch wel met een klein probleempje. Mijn inspiratiebron dreigt een beetje droog te vallen. En we weten allemaal dat in tijden van extreme droogte het brandgevaar toeneemt. Ligt mijn burn-out dan toch op de loer? Raak ik gaandeweg een beetje uitgebrand? Ach nee, zo’n vaart zal het toch niet lopen? Hooguit heb ik een beetje last van een writers block maar mogelijk is het zelfs te typeren als ordinaire luiheid. Gewoon te lui om er weer eens goed voor te gaan zitten. Een schop onder m’n kont. Dat zou de medicatie kunnen zijn die ik zo nodig heb. Een ferme schop onder m’n luie kont.

Voorlopig houd ik het maar even op een nieuw fenomeen. In ieder geval nieuw voor mij. Ik denk te lijden aan een blog-out. Niet zomaar een blog-out maar echt een smerige blog-out die heeft geleid tot een totale uitval. Ik ben nog net niet afgevoerd naar de koelcel maar de krijtlijnen zijn al wel om het stoffelijk overschot van mijn schrijverijen getrokken. Zelfs het koffertje waar ooit mijn inspiratie in zat is daarbij niet vergeten. Een blog-out dus. Ik lig volledig plat. Man down…, man down! Voor wie daar bekend mee is, zal het gesneden koek zijn. Voor mij is het nog niet eens koek, laat staan gesneden. Ik moet er nog aan wennen. Het voelt niet goed, daar zo te liggen binnen de krijtlijntjes. Hoop het in ieder geval te kunnen navertellen. Mogelijk kan de krijtomlijning nog verwijderd worden? Zou fijn zijn! Kan ik misschien weer verder met mijn verhaaltjes schrijven.

25 augustus 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Blog-out

  1. Margo zegt:

    Die inspiratie komt wel weer. Don’t worry. Bij mij is het ook een beetje laf allemaal.

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ Margo

      Jij bent snel. Nog maar net geplaatst en jij komt er gelijk met een reactie overheen. Komt door hetzelfde gebrek aan inspiratie zeker? Dan ga je maar wat in andere blogs lezen…

      Komt allemaal wel weer goed hoor. Voor we echt oud zijn, hebben we onze inspiratie weer terug meid. Zeker weten. 🙂

  2. Ans Fidder zegt:

    Dag Hans,
    Wat een leuke blog….
    Peace and Love, Ans.

  3. Margo zegt:

    Voor we echt oud zijn …. Haha! We worden nooit echt oud Hans, we blijven jong!

  4. Kun je een dag in de schoenen van een andere gaan staan en dat beschrijven? Als jij niet jij was geweest, maar bijvoorbeeld …

    Of beschrijf eens alle geluiden die horen bij de plek waar je het liefst zit. Doe het zo uitgebreid mogelijk. En plaats die geluiden in perspectief, positie in je omgeving, hoog laag, dichtbij, ver weg. et cetera. De factoor tijd eraan koppelen kan natuurlijk ook, meestal klinkt het ’s ochtends anders dan ’s avonds.

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ Marco Raaphorst

      Hartstikke bedankt voor je tips, Marco. Weet je, toen ik het las, had ik gelijk iets van ‘Hé, daar kan ik wel wat mee’. Met name dat laatste, “Beschrijf eens alle geluiden…”, is iets wat mijn hoofd gelijk vulde. Je kunt dus een blog over één van de twee door jou aangedragen onderwerpen verwachten.

      Mijn blog-out betreft overigens niet eens zozeer de onderwerpen alleen. Ik heb momenteel ook moeite met schrijven; de juiste woorden vinden om dat te vertellen wat ik vertellen wil. Ik heb die woorden altijd zo uit mijn mouw geschud. Als vanzelf kwamen de juiste woorden uit mijn vingertoppen. Nu ineens gaat het schrijven stroef. Niet de juiste woorden kunnen vinden, teruglezen, deleten en weer opnieuw proberen. Het is zoiets als zonder succes in slaap proberen te vallen. Ik blijf maar liggen woelen en draaien zonder de slaap te kunnen vatten. Hopelijk vind ik mijn muze snel terug. Schrijven is een primaire levensbehoefte aan het worden. 🙂

  5. paul zegt:

    Ach , Hans…tijdelijk uitgeluld…kan gebeuren.
    Gaat wel weer over.

  6. Tam zegt:

    Blog-out?!? Jemig Hans, je schrijft zoveel dat ik het niet eens bij kan houden! Als dat writer’s block is, had michael jackson zeker ook last van een hit scoor block… uhm en ook doh! 😉

    Just keep swimming, man!

  7. Dirkje zegt:

    Nou ja zeg, dat wou ik net zeggen, hoezo blog-out enne schrijversblokkade???? haha zelfs dat weet je nog onderhoudend te beschrijven dus…. Het voelt voor jou schijnbaar zo aan, voor mij is het wederom een onderhoudend schrijfsel dat uit je pen (oh nee, toetsenbord) kwam.

Geef een reactie

