Longemfyseem

Longemfyseem
Je gaat er aan dood
Je gaat er mee heen

Z’n lucht is een zucht en als ‘ie kucht verliest ‘ie al z’n lucht

Longemfyseem
Het is een ramp
Het is obsceen

COPD
Wat moet ik er mee
Ik weet ’t nie
Ik wil ’t nie
‘k Ga d’r niet mee in zee

Longemfyseem
Wat een klotezooi
Gepaard met oedeem

Tekort aan lucht, liefst op de vlucht, geen gerucht en ook geen klucht

Longemfyseem
Weer een leven kapot
’t Is een groot probleem

12 oktober 2011, Universitair Medisch Centrum Groningen, afdeling longziekten

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht. Bookmark de permalink .

3 reacties op Longemfyseem

  1. W.M.Kelderhuis zegt:

    Goed gedaan. En nu verder volhouden, positief. WMK

  2. ZijalleenisZij zegt:

    Sluit me aan bij de woorden van WMK.

  3. oogwerkdotnl zegt:

    Ja, en nu nog leren dichten. Kan me beter bij schrijven alleen houden.

    Naschrift:
    – Ik kan rijmen en dichten.
    – O ja, doe dan…
    – “Kurk in de kont.”
    – Ja… en dan…?
    – Nou ja, het rijmt niet maar dicht wel.

    Nee, ik houd me toch maar bij schrijven alleen. Geen rijmelarij anders dan met Sinterklaas en Kerst.

Geef een reactie

