Gemiste kans?

Het was allemaal zo mooi gepland. Soms gaat het anders dan de bedoeling was. Zo ook vandaag. Het is me niet gelukt naar het MCL te gaan voor fysiotherapie. Het was al een hele verzoeking om fatsoenlijk in de kleren te komen. Met veel hijgen en puffen en nog meer tussenstops, had ik dan uiteindelijk een lange broek, sokken en schoenen aan. Een onderbroek en T-shirt had ik al aan. Er moest nog een sweater en een jas bij om de koude te kunnen weerstaan. Zo ver is het echter niet gekomen. Nog steeds ben ik gekleed in de lange broek, t-shirt, onderbroek, sokken en schoenen. Ook geen puf meer gehad om er iets van uit te te trekken. Die puf heb ik anders besteed. Beter. Of in ieder geval, meer productief en in overeenstemming met datgene wat ik vanmiddag buitenshuis wilde gaan doen.

Ter compensatie van de misgelopen training in het MCL heb ik thuis toch enige staande oefeningen gedaan die ik geleerd heb als circuittraining. Dat voelt goed. Het voelt in ieder geval een stuk beter dan helemaal niks doen. Als toegift op dat geheel ga ik zo nog even de deur uit om naar de Poiez te gaan. Liever de Albert Heijn, trouwens. Maar even kijken hoe het buiten gaat. Albert Heijn is behoorlijk verder weg dan de Poiez. Die zit hier beneden. Achterdeur uit, parkeerplaats oversteken en ik rij zo de Poiez in. Om bij de Albert Heijn te komen moet ik wel een stukje verder rijden. Daar kan ik echter wel alle boodschappen halen die ik hebben wil. Vooral de basis voor bamisoep. De bamisoep is al een tijdje op en ik begin het nu toch wel te missen. Het zal de Albert Heijn wel worden, hoop ik.

De nieuwe ronde met de nieuwe kansen, is vanmiddag aardig begonnen. Niet echt dus maar wel ben ik trots op mezelf dat de gemiste fysiotherapie gecompenseerd heb. Daardoor is niet alles nutteloos in het water gevallen. Zo is de nieuwe kans geen gemiste kans geworden.

31 oktober 2011, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

