Nog steeds onderweg naar huis

En de dag, woensdag weet ik inmiddels, gaat maar door. De hele dag al ben ik onderweg. Onderweg naar huis. Echt vlotten wil het niet. Wel ben ik inmiddels beneden in het MCL aangeland, heb ik twee harinkjes verorberd en heb ik een taxi gebeld. De taxi zou elk moment moeten komen. Het is half drie geweest.

Boven heb ik nog een aanvullend lesje insuline spuiten gekregen van een verpleegkundige. De reden waarom alles zo lang moest duren was de enorme drukte op de afdeling, gecombineerd met ziekte. Geschuif met personeel en de inzet van poolers lieten de anders zo geoliede machine, vandaag aardig piepen en kraken.

Daar is de taxi, ik ben weg. Onderweg. Nog steeds onderweg naar huis.

21 december 2011, Medisch Centrum Leeuwarden, centrale hal

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

12 reacties op Nog steeds onderweg naar huis

  1. W.M.Kelderhuis zegt:

    welkom thuis.!!!!

  2. Marja zegt:

    welkom thuis…home sweet home…
    lieve groet, Marja

  3. Sam zegt:

    zet hem op!! rustig aan he de komende dagen 😉
    Vanuit het ziekenhuisbed denk je altijd meer te kunnen dan wanneer je eenmaal thuis bent aankunt!!

    Pas op jezelf en op bella

    xx

    • oogwerkdotnl zegt:

      Ha Sammy,

      Vanuit het ziekenhuisbed ziet het er inderdaad rooskleuriger uit dan wanneer je eenmaal weer thuis bent. Het valt me nu al zwaar tegen. Met al die pillen en nu ook nog insuline erbij, ben ik alleen nog maar bezig met ziek zijn. Bah!

      Ik zal goed op Bella en mezelf passen. Pas jij ook goed op jezelf, meis?

      Lieve groet,
      Hans
      xxx

  4. W.M.Kelderhuis zegt:

    zorg nu ook dat je werkelijk thuis komt. Altijd onderweg ?? kom op !!!

  5. lou zegt:

    Hoi Hans we zijn tegelijk ontslagen uit z huis , maar ook bij mij valt t tegen , ik moet wel xeggen dat men er in de tjongerschans veel beter mee om weet te gaan dan in beatrixoord , ze hebben je er veel sneller bovenop ,bovendien is de verzorging voor ons soort patienten heel goed , maar dat zal ook in t mcl zo zijn hans de hartelijke groeten van ons en een prettige kerstdagen ook met bella

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ lou

      Breek me de bek niet open over het Beatrixoord. Het zou een verhaal worden over een zorginstelling waar de honden geen brood van lusten. Jij weet daar alles van en met jou nog vele anderen. Nog steeds kom ik mensen tegen die daar gezeten hebben en nog steeds hoor ik verhalen waarvan mij de haren te bergen rijzen. Zoveel onvrede heb ik nog nooit guit horen worden.

      Gelukkig kan ik het ook heel anders. Zoals jij ervaart in de Tjongerschans en ik in het MCL. De goede zorg, vriendelijkheid en geduld, samen met de deskundigheid van artsen en verpleegkundig personeel. Daar kunnen ze in het Beatrixoord op de afdeling longziekten nog wat van leren.

      Dat het thuis toch weer tegenvalt heeft natuurlijk alles te maken met onze slechte longen. Ook ik ervaar dat. Ik heb maar weinig over. Of eigenlijk heb ik niets meer over. En toch gaan we proberen er weer een fijne Kerst van te maken met onze dierbaren. Ooit zal het de laatste kerstzijn maar denken we nog even niet aan.

      Fijne dagen, Lou.

  6. anja zegt:

    Ben blij voor jou en Anna dat je weer thuis bent en maak er hele mooie en hele gezellige dagen van.
    Geniet er maar lekker van weer met zijn tweeen thuis met deze donkere dagen.

    Anja

Geef een reactie

