Onderweg naar huis

Het is vandaag woensdag maar om de een of andere duistere reden denk ik iedere keer dat het vandaag donderdag is. Ik ben onderweg. Onderweg naar huis maar het wil niet erg lukken. Iedere keer komt er weer wat tussen. Gesprek met de diabetesverpleegkundige. Toen zij klaar was stond Irma van het Centrum voor Thuisbeademing Groningen ineens onverwacht bij mijn bed. De afdelingsarts, dokter Reitsma, was daarna aan de beurt en nu is het wachten op de verpleegkundige die mij eindelijk de nodige spullen zal geven waarmee ik het ziekenhuis kan verlaten.

Het is inmiddels bijna 13.00 uur en ik hoop zo toch echt naar beneden te kunnen. Daar bel ik dan een taxi, neem misschien nog wat te eten en vertrek eindelijk richting huis. Naar huis met iets extra’s. Iets waar ik niet mee gekomen was. Een apparaatje om het glucose in mijn bloed te meten en een prikker met insuline om dat in mijn been te prikken als de meter dat aangeeft.

Maar ik ga eerst nog een uurtje slapen. Zo lang duurt het nog wel voor ik naar beneden kan. En wat is er mis met een uurtje slapen? Helemaal niks toch zeker? Nu dan. Thuis kom ik vandaag wel hoor, daar maak ik me geen zorgen om. Alleen jammer dat ik dezedag steeds minder tijd over houd voor de bewerking van die audiofiles voor Icopal. Maar geen nood, Icopal krijgt de gewenste geluiden op tijd aangeleverd. Deadlines worden altijd gehaald. Zelf in dit geval. Op Oogwerk Media kan de opdrachtgever vertrouwen. Zo! Een waarheid als een koe. En dat zo vlak voor ik onderweg ga. Onderweg naar huis.

21 december 2011, Medisch Centrum Leeuwarden, afdeling longziekten

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Onderweg naar huis

  1. Arjan uit Oranjedorp zegt:

    En zo blijven we maar onderweg.
    Onderweg naar morgen; onderweg naar huis; onderweg naar het volgende ziekenhuisbezoek; onderweg naar…nou, vul het zelf maar in.
    Ik vind het fijn te lezen dat je zo onderweg bent en intussen de moed niet opgeeft. Zelfs doe je je uiterste best om een gemaakte afspraak met Icopal na te komen. Geweldig hoor. Ik begrijp dat goed, want afspraak is afspraak en ik heb m’n hele leven ervoor gezorgd dat afspraken werden nagekomen, ook al moest ik op m’n kop gaan staan.
    Des te treuriger dat sommige afspraken bij een ander niet die prioriteit hebben die je er van mag verwachten.
    Niet getreurd. doorgaan, lekker slapen op z’n tijd en de hartelijke groeten vanuit Oranjedorp voor jou en Anna.

    Arjan

  2. W.M.Kelderhuis zegt:

    Wat een energie, wat een efficiëncy, wat een genot om toch nog een uurtje te kunnen slapen, …. en nog veel meer …. doe ik niet want dan word je zo verlegen. Avancer…..lekker achterover. So long Wim.

Geef een reactie

