Nu één week daxas

Nee, goed gaat het niet. Ik ben natuurlijk niet voor niks opnieuw begonnen met daxas. De bijwerkingen voor lief nemend, hoop ik dat het op de langere duur toch iets oplevert. Vandaag heb ik de achtste pil geslikt sinds ik er vorige week vrijdag opnieuw aan begonnen ben. Een positief effect is nog niet merkbaar. Wel ervaar ik alweer wat bijwerkingen. Spierslapte is daar één van. Ik sta heel instabiel op m’n benen en heb het gevoel of ze van elastiek zijn. Een beetje neerslachtigheid meende ik op een avond ook te bespeuren. Dit heb ik gelukkig met de hulp van Bella om kunnen buigen in leuke gedachten. Ook ben ik een beetje prikkelbaar. Zoals vanmorgen toen iemand keer op keer op de bel drukte omdat ‘ie dacht dat de bel het niet deed. Dat irriteert mij dan mateloos. Ik voel me dan opgejaagd en raak opgefokt.

Zolang de bijwerkingen niet erger worden, heb ik niets te klagen en ga ik lekker door met het slikken van daxas in de hoop dat er positieve effecten uit voortkomen. Ik heb overigens geen idee hoe lang het duurt voor de werking van daxas echt merkbaar moet worden. Misschien dat daxas slikkende lezers hier in een reactie hun ervaringen met ons kunnen delen.
Of het echt zo is, kan ik nog niet met zekerheid zeggen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de slijmvorming in mijn luchtwegen iets afneemt. Daxas zou hier verantwoordelijk voor kunnen zijn en ik hoop van harte dat ik me niet vergis. Juist al dat slijm maakt het ademhalen voor mij er ook niet makkelijker op.

Voorlopig heb ik nog niet zoveel nieuws dus. Ik ga gewoon door met het dagelijks slikken van daxas en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Hopelijk gaat daxas toch verbetering brengen. Verbetering waar ik zo op zit te wachten. Verbetering die ik zo hard nodig heb. Veel vraag ik niet. Ieder beetje verbetering is meegenomen. Iets makkelijker ademen en iets meer conditie kunnen opbouwen, zouden mij al zeer welkom zijn. Op dit moment kan ik over de effecten nog niet zoveel zeggen. Ik slik daxas daarvoor nog te kort, denk ik, want ik slik nu één week daxas.

6 januari 2012, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Nu één week daxas

  1. Sylvia zegt:

    Dag Hans,

    Ik ‘slik’ sinds ong. een jaar Daxas. In het begin had ik veel last van misselijkheid en de andere bijverschijnselen die jij beschrijft komen me ook bekend voor. Prikkelbaarheid, neerslachtig, spierslapte .. Maar, daar tegenover staat dat ik na ca. twee maanden begon te ervaren dat de pieken bij benauwdheid verminderden. En dat is mij ook veel waard.
    Ik hoop oprecht dat Daxas ook voor jou iets doet!
    groet,
    Sylvia

Geef een reactie

