Het is niet verplicht

Al een tijdje zit ik naar het lege invoerveld van WordPress te staren. Mijn lege hoofd hoopt dat er nog ergens iets uit komt rollen. Anna komt bij me zitten en ziet wat er gebeurt. Zij zegt dat het niet verplicht is om te schrijven.

Daarmee raakt ze de essentie van mijn huidige gemoedstoestand. Hoewel al een stuk minder depressief en apathisch, is mijn warhoofd nog behoorlijk in de wolken van die smerige daxas.  Fijn dat Anna mij even bij de les haalt. Het is niet verplicht.

15 januari 2012, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Het is niet verplicht

  1. Jouw Anna heeft groot gelijk.

    Vanuit rust komen de goeie dingen.

  2. Kees Nieuwpoort zegt:

    anna is een dijk,) bouw maar weer even helemaal op haar man !

  3. Dirkje zegt:

    Tuurlijk is schrijven geen plicht. Het moet wel leuk voor je blijven toch? Wij wachten wel hoor, des te fijner is het weer om straks de nieuwste schrijfsel te kunnen lezen wanneer je je daar wel weer beter toe in staat voelt. Geweldige Anna, jullie boffen met elkaar. Dat behoeft geen uitleg.
    Lieve groeten
    Dirkje

  4. fiederels zegt:

    Anna heeft gelijk. En ik ben blij dat je hier tóch een kort blogpostje van gemaakt hebt, want ook híer gaat het om.

Geef een reactie

