Nieuw lichtpuntje. Verrassing?

Zo gaat dat bij mij. Het ene moment voelt het echt alsof ik dood ga om dan een volgend moment weer vrolijk verder te gaan. Geen pijl op te trekken, is dan ook een uitspraak geworden die al veel door mij gebezigd is. En nee, helaas volgt nu niet de mededeling dat alles weer koek en ei is. Helaas ga ik morgen niet naar huis om weer verder te gaan alsof er niks gebeurd is. Jammer maar helaas…

Wel ligt er misschien een kleine maar niet minder welkome verrassing in het verschiet. Hierover licht ik zelfs nog geen tipje van de sluier op. Lieve lezer, u zult nog even geduld moeten betrachten. Met een beetje mazzel kan ik morgen wat meer openheid van zaken geven. Dus lekker slapen, straks. En morgen gauw kijken of er al nieuws online staat. Zodra het kan, zal ik het met u delen op het moment dat ik er ook even puf voor heb. Puf heb waarvoor? Voor het delen van een nieuw lichtpuntje. Verrassing?

18 januari 2012, Medisch Centrum Leeuwarden, afdeling longziekten

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Nieuw lichtpuntje. Verrassing?

  1. Wanda zegt:

    Elke avond en ochtend bid ik even voor kracht voor hen die het zo hard nodig hebben. Ik hoop met heel mijn hart dat er nog mooie tijden in het verschiet liggen voor jou en Anna.

    Het mag niet zo maar afgelopen zijn!

    Misschien is een uitje met Ambulancewens nog ’n optie als je weer wat opknapt

  2. joy zegt:

    yes er is weer een tikkie hoop! weltrusten hans…

  3. marlies van der heide zegt:

    fijn , Hans , een beetje licht in de duisternis !!
    hoop doet leven
    we denken hier vaak aan jullie in Kollum

    liefs Marlies en Auke

  4. jantien silver zegt:

    heel benieuwd en hopelijk beter nieuws dan in tijden het geval was. Duim, duim, duim,
    Jantien

  5. uitwijkpost zegt:

    Ik kwam even kijken hoe het met je is en gelukkig gloort er weer wat licht aan de horizon!!!
    Ik kom morgen kijken wat het is!

    (ik hou niet van cliffhangers, maar het zij je vergeven! 🙂 )

    Margo (ben veel op Uitwijkpost bezig vandaar dat ik daar steeds ingelogd ben)

  6. Kees Nieuwpoort zegt:

    laat ons weer eens juichen hansje hansje groeneweg! Al is het maar een beetje,moi

  7. Dirkje zegt:

    Hey Hans,
    Gelijk gekeken vanmorgen, mmm nog even nix 😉 Hoop echt dat je iets tofs kunt meedelen. Goed, we wachten af.

  8. Sam zegt:

    Lieve Hans en Bella,

    Jullie zijn echt kanjers!
    Zou ik je verblijfadres mogen? 🙂 ( kan ik je ff een kaartje sturen)

    xx Sam

Geef een reactie

