Op kousenvoeten de nacht in

Het is avond. Vrijdagavond. Weer een week voorbij. Als we dit weekend door zijn, komt er een dag dat ik weer naar huis ga. Tenminste, als het zo blijft gaan. De klat moet er dan niet inkomen want dan gaat het allemaal niet meer door. Naar huis. Na het weekend, nog voor het weekend wordt. Moeilijk taalgebruik maar wel naar huis. Dat staat vast, als de klat er niet inkomt.

Op kousenvoetjes  naar huis want het wordt koud. De verwachtingen zijn niet gunstig. Temperaturen onder nul en dus koude nachten met temperaturen die ook overdag niet boven het vriespunt uit zullen komen. Koud dus. Brrr…

Met kousenvoeten naar bed, vannacht. Lekker warm zonder kans te lopen koude voeten te krijgen. Ook is het lekker zacht aan de voeten en het loopt stilletjes. Kortom, comfort alom. Wat meer kan een mens zich wensen behalve een beetje voldoende lucht. Want voldoende lucht blijft toch altijd nog mijn hartewens. Voldoende lucht en gemakkelijk kunnen ademen. Die beide zijn mijn favoriete wensen. Het mag dan niet veel zijn wat ik vraag maar als ik wat vragen mag, zijn het deze beide. Voldoende lucht voor een normale conditie en gemakkelijk kunnen ademen. Dat is alles wat ik vraag. Meer hoef ik eenvoudig niet. En voor het extra comfort dit weekend, op kousenvoeten de nacht in.

27 januari 2012, Medisch Centrum Leeuwarden, afdeling longziekten

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Op kousenvoeten de nacht in

  1. Ladybaloe zegt:

    Ik gun het je van harte, rustige nacht

  2. paul zegt:

    Ja , Hans , je vraagt zo weinig , een beetje lucht , normaal ingeademd.
    Als ik God was , dan had ik je probleem vanavond nog , opgelost.
    Hoppaa….Hans wat meer lucht!
    Maar ja , ik ben gewoon Paul , verder niets.
    Vandaag op de fysio , fietsen, na 3 min. viel ik er zowat vanaf.
    Dus Paul is God niet , klaar.
    Wat had ik het graag vreselijk druk gehad , als God dan…….!
    Ook ik ben alleen maar druk met lucht.

    ..

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ paul

      O Paul, als ik zou kunnen. O Paul, zou ik bij machte zijn te bepalen. Ja Paul, zou ik het mogelijk kunnen maken te beslissen wie op de troon van God plaats mocht nemen. Arme Paul, wat zou jij het druk hebben. Druk hebben met God zijn!

      Helaas kan ik niet, ben ik niet bij machte te bepalen, kan ik niet mogelijk maken te beslissen wie op de troon van God plaats mag nemen. Dus paul, jij geluksvogel. Geniet van je rust en je dagtaak om aan lucht te komen. Wat een genot not, not, not.

      Noch jij Paul, noch ik. Geen van ons is God. Wie God wel is, weet ik ook nog steeds niet. In ieder geval is God niet de man die over mijn luchttoevoer gaat. Zou God wel over mijn luchttoevoer gaan, dan zou de vriendschap over zijn voor die een goede kans van slagen heeft gekregen.

      Wij zullen moeten blijven vechten, Paul. Vechten, dag in, dag uit.

      Day by day
      Night by night
      I know how to love you baby
      Yes I know how to fight

      Breething day by day
      And night by night.

      Come join the dance
      It’s not my romance
      But it is my fight
      Every day and night.

      Breething day by day
      And night by night
      I know how to love you baby
      And I know how to fight.

      Day by day
      And night by night.

  3. Dirkje Abma zegt:

    Weet niet waarom maar dit doet mij dan weer denken aan een gedeelte uit een song van Kris Kristofferson: The Pilgrim
    He’s a poet, he’s a picker
    He’s a prophet, he’s a pusher
    He’s a pilgrim and a preacher, and a problem when he’s stoned
    He’s a walkin’ contradiction, partly truth and partly fiction,
    Takin’ ev’ry wrong direction on his lonely way back home.

    Niet echt van toepassing, maar moest er spontaan aan denken toen ik het gedicht las….. prachtig trouwens…..Liefs.

Geef een reactie

