Benen

Waar heb je die benen,

waar zijn die benen

Met twee benen in het graf,

man wat is het laf
er dan weer uit te komen
Zittend op de rand van het bed,
Twee benen stevig op de grond
Blaffend als een dooie hond
Benen…
Het zijn de draagbalken van wat ooit mijn acties schenen
Zoveel meer niet te vertellen over mijn dooie benen
Eindigend op tien lange nagels op tien dooie tenen
Laten we er over ophouden voor ze zijn verdwenen
Rottend in het graf, het gaat gebeuren
Dood als twee palen bij de rest
We hoeven er niet mee te leuren
Het verdwijnt vanzelf, net als de pest
Ik heb er zo genoeg van! Waar is die stekker??!
Pull that plug, ’t is tijd voor m’n wekker
Hier komt mijn eind, ik hop op de trein
Laterrr…, vriend
C ya in da nxt life
29 januari 2012, Medisch Centrum Leeuwarden, afdeling longziekten
Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Benen

  1. Dirkje Abma zegt:

    Hé Hans, wat is dit? Snap het even niet meer. Begrijp wel dat het soms op de top vd berg is en soms in een diep dal, maar hier kan ik ff geen sjokola van maken.

    Durf niks meer te zeggen nu, maar hoop je snel te zien’/spreken of wat dan ook.

  2. oogwerkdotnl zegt:

    @ Dirkje Abma

    Impressionisme met een achterliggende betekenis die deels te halen is uit “E-mail naar m’n zus” en voor de rest uit de gebeurtenissen de afgelopen dagen. Gebeurtenissen thuis en perikelen tussen Anna en mij.

    Moeilijk misschien maar ik begrijp dat het niet eenvoudig is. Daarom ga ik ten onder en wentel me in Led Zeppelin II met mijn collega en inspirator van de rake klappen en kunst van het weglaten, John Bonham. Als ik hem hoor, dan weet ik onmiddellijk weer dat ik kan drummen. Heerlijk!

Geef een reactie

