God? Bedankt.

Het was te verwachten, natuurlijk. Zodra bekend wordt dat je dood gaat, komen ze in de heilige drieëenheid op je af. Begrafenisondernemers, uitvaartverzekeraars en natuurlijk de pushpeople van God. Per e-mail werd ik al overspoeld, op Twitter zijn diverse ondernemers op dat vlak de revue gepasseerd en de pushpeople melden zich nu via e-mail en weblog. Zij melden zich big time.

Beste allemaal. Als ik God nodig heb, weet ik die zelf wel te vinden. Jullie heb ik daar niet voor nodig. Liever zie ik jullie elders zieltjes gaan winnen. Ik heb al voldoende volgers en ik volg ook genoeg anderen, volgens mij. Alles naar wens dus, aan deze zijde. Maar eh…, zitten jullie zelf ook niet allemaal aan deze zijde? Zijn jullie, net als ik, niet doodgewone stervelingen? Niks bijzonders en voor God gelijk? Plaats jezelf dan liever niet boven mij met een boodschap die voor mij onmisbaar zou zijn! Immers, wie ben jij eigenlijk? Over welke bijzondere vaardigheden beschik je mij zo te menen bejegenen? Ben je mijn meerdere? En zo ja, in welk opzicht dan? Voor mij voelt dat niet zo. Anderen zie ik bij voorkeur als gelijken. Zelf als het minderen zouden kunnen zijn, want wat ooit minderen waren, ontwikkelt zich tot de gelijken van morgen. Samen zijn wij hier en delen deze aarde in ongelijkheid. Samen wachten we op de dag dat het voorbeeld van Maxime Verhagen gevolgd wordt. Hij heeft zich kenbaar gemaakt als rat. Als de andere ratten volgen en hun greep op geld en macht overdragen, zullen alle stervelingen hier een plek vinden om te leven naar humanitaire standaarden. Daar is werkelijk geen god voor nodig. God? Bedankt.

1 februari 2012, Medisch Centrum Leeuwarden, afdeling longziekten

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op God? Bedankt.

  1. Dirkje zegt:

    Hé Hans,
    Helemaal mee eens. Zieltjeswinnaars staan niet echt bekend om hun respect voor andermans zienswijze, gevoelsleven of overtuiging en komen zomaar ongevraagd bij je binnenvallen.
    Immers, alleen zij hebben het licht gezien en recht op de genade van een hogere macht??? Waarschijnlijk krijgen zij commissie voor elke gewonnen ziel, net als de grijpgrage managers commissie voor een in de maag gesplitste woekerpolis. Heb weer eens ouderwets gegrinnikt tijdens het lezen van je blog van vandaag. Welkom thuis, hoop dat het goed gaat.
    lieve groeten,
    Dirkje

  2. Margo zegt:

    Hè bah, heb je daar last van? Net aasgieren, waar ze maar denken een zieltje te kunnen winnen voor hun toko, staan ze te wachten en te pushen…

  3. jantien silver zegt:

    Hoezo schaamteloos!?
    Jantien

  4. Kees Nieuwpoort zegt:

    Knocking on heaven’s door en dan nog lastig gevallen worden door pushing rats ! Laat een van hen, a.k.a MAXIME THE RAT, na de dood zijn resten (bah) doneren aan de medische wetenschap.Wie weet dat zijn kadaver nog iets in positieve zin voor de samenleving kan betekenen. Moi

Geef een reactie

