Noordwaarts zal ik gaan

Mijn bestemming ligt vast. Het blogje van gisteren laat dit zien. Mijn bestemming is de kelder. Ik ga naar de kelder. Ga ik in mijn blogje van gisteren zeilend naar het noorden om daar ergens naar de kelder te gaan, in real life ga ik ook noordwaarts om naar de kelder te gaan. Niet zeilend en de kelder is niet onder water. Hoewel, dat weet je nooit. Tal van begraafplaatsen zijn zo nat door het hoge grondwaterpeil dat de kist weg zou drijven als er niet een dikke laag aarde overheen lag om ‘m op z’n plaats te houden.

Vanuit ons adres zal ik noordwaarts moeten om uiteindelijk op mijn laatste rustplaats te komen. De Noorder Begraafplaats in Leeuwarden. De kelder is dan een gat in de grond die, naar ik mag hopen, droog is. Het lijkt me echt helemaal niks om in een gat vol water gedonderd te worden. Voor mij zal het weinig uitmaken. Verzuipen zal ik niet meer, maar voor hen die er bij aanwezig zijn lijkt het me geen prettige gedachte.
Noordwaarts dus. Precies een richting die mij wel bevalt. Hoewel geboren in Vlaardingen, ben ik opgegroeid in Delfzijl. Een noorderling ben ik altijd gebleven. Ook toen ik later weer enige jaren in de randstad woonde. Het noorden voelt gewoon als mijn thuisland. Dat geldt voor ons land maar dat geld ook voor de wereld. De Noordpool trekt mij meer dan de Zuidpool. Gek hè? Noordwaarts zal ik gaan.

12 april 2012, Leeuwarden, Aldlân Oost, thuis

Over oogwerkdotnl

Levenslustige man, geboren in het jaar 1957 te Vlaardingen. Opgegroeid in Delfzijl en thans levend in de hoofdstad van Friesland. Zowel passief als actief muziekliefhebber. Kan drummen en een beetje gitaar spelen. Andere grote passie is zeilen. Bij voorkeur in een open boot maar vind het ook heerlijk om met een kajuitjacht op zee te zeilen of met een platbodem op het Wad. Gehuwd met Anna Wolthuizen die eind 1995 met een ernstige vorm van MS geconfronteerd werd. Zelf sinds enige jaren ernstige longproblemen. COPD Gold 4. Dit is de laatste fase van deze chronische ziekte. Waar Anna eerst de patiënt was en ik de gezonde partner, lijken de rollen nu wel omgekeerd. Vaak is Anna de betere van ons tweeën. Waar het zal eindigen en wanneer, is door geen mens met enige zekerheid te zeggen. Ook de longartsen kunnen geen enkele prognose schetsen. Dat ik niet heel lang meer te leven heb, denken ze wel te kunnen zeggen maar hoe lang "niet lang meer" dan is, weten ze ook niet. Natte vinger werk dus. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste gevecht en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Noordwaarts zal ik gaan

  1. Tam zegt:

    Hans! Je klinkt als een oprjochte Fries! 🙂
    Een Fries weet altijd waar het noorden is, zeggen ze. Maar ze kletsen wat af hoor 😉

  2. W.M.Kelderhuis zegt:

    Raad je aan via Maastricht en Nice te gaan, dan blijft tijd om op de terugweg te overdenken “ja “of “nee”. WMK.

  3. Bob zegt:

    Je bent me ook een dramaqueen. Met jou zijn er nog 299.000 mensen die het ook COPD hebben maar die hoor je nooit. Je kunt er wel een drama van maken maar het gebeurt toch als het lot daar zijn zinnen op heeft gezet. In een kist, niets voor mij. Stel dat je schijndood bent en het stelletje oliebollen van doktors merken niets. Dan lig je toch onder de modder vreselijk te nagelbijten.

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ Bob

      Ja dikkeneus712, je kunt er wel een drama van maken maar het (levend begraven) gebeurt toch als het lot daar zijn zinnen op heeft gezet.

      Iedereen komt of onder de grond of in een hete oven. Aan jou de keus of je onder de grond of in de brandende oven wakker wilt worden. Geen kist, niets voor jou. Wie is hier de dramaqueen? Jij toch zeker want ik ben geen meisje. Ik ben hooguit The King Of Drama.

  4. Sandra zegt:

    Dit zijn Hans z’n zieleroerselen/gedachtekronkels en als je ’t niet wilt lezen,sla je ’t over,toch?

    • paul zegt:

      Sandra , dat is een beetje al te makelijk ….sla je het toch over ?….
      Oftewel , niemand mag ergens kritiek op geven , en moet het overal mee eens zijn.
      Vrijheid van menings-uitting enzo.

      .

      • oogwerkdotnl zegt:

        @ paul

        Vrijheid van meningsuiting? My ass. Hier geldt slechts één recht en dat is mijn recht. Teveel onzin wordt door mij gewoon verwijderd. Niet dat ik jouw berichten wil verwijderen maar dan weet je iets over de rechten die jij hier hebt. Geen dus, hahaha.
        Heb ik van Geert W geleerd. In de PVV heeft niemand iets te vertellen behalve dat gesuikerde warhoofd.

  5. paul zegt:

    Nooit hier gereageerd in de veronderstelling dat ik rechten had.
    Maar als je iets leest , en daar een mening over hebt , , en dat dit afgedaan word dat je het dan maar niet moet/mag lezen ?
    Klink-klare onzin .
    En wat Wilders daar nu weer mee te maken heeft ?
    Jalouzie van de zwakeren in de samenleving?
    My ass.
    Arm of rijk , een ziekte trefd iedereen even hard.
    En als je berichten gaat verwijderen , die jouw ziekte of site bedreigen , dan ben je wel heel verkeerd bezig.

    • oogwerkdotnl zegt:

      @ Paul

      Wat ben ik goed bezig dan. Nog nooit een bericht verwijderd of geweigerd. Alles heb ik goedkeurend toegelaten.
      “Goed bezig, Hans.”
      “Dank je, Paul.” 🙂

      Je haalt dingen overigens door elkaar. Je reageert nou op dingen naar mij toe, die ik helemaal niet gezegd heb. Over dat “dan maar niet moet/mag lezen” en “jaloezie van de zwakkeren in de samenleving”. Dat zijn niet mijn woorden. Dus niet goed bezig, Paul.

Geef een reactie

